مبل راحتی چیست؟

مبل راحتی آدرینا

مبل راحتی یک کلمه بسیار آشنا برای تمام مردم جامعه است. شاید تا به الان برایتان این سوال پیش آمده است که واقعا این کلمه آشنا در واقعیت چه معنایی دارد و باید یک مبل چه ویژگی هایی را داشته که آن را راحتی بدانیم پس جهت آشنایی با آن با ما همراه باشید.

مبل راحتی چیست؟

با شروع قرن 18 میلادی، کشور آمریکا شروع به تولید مبل راحتی آن هم به صورت دو نفره، سه نفره و حتی یک نفره کرده است. هنگامی که شما ظاهر آن را نگاه می کنید و سعی می کنید آن را بررسی کنید به این نکته برخواهید خورد که در بدنه ی این مبل ها چوبی دیده نمی شود و پایه های کوتاهی دارند و همچنین دارای دسته ی پهنی هستند. این مبل ها در مقایسه با مبلمان استیل دارای قیمت بهتری می باشند و همچنین از ابعاد کمتری را نیز اشغال می کنند.

مبل چستر یونانی
مبل چستر یونانی پایه استیل

یکی از عمده تفاوت در از لحاظ قیمتی در ساخت هر مبل متریال به کار گرفته شده در آن است. به طور مثال در چوبی است که در بدنه ی این مبل به کار رفته است می تواند علاوه بر تعیین کنندگی قیمت این مبل، نشان دهنده استحکام و ماندگاری آن باشد.

در حالت کلی مبل را در سراسر دنیا را به دو دسته بزرگ تقسیم می کنند که این دو دسته راحتی و کلاسیک است. البته این دسته بندی خود دارای زیر دسته های دیگر است که تمام مبلمانی که در منزل و اتاق های منزل استفاده می شود از قالب این دو دسته کلاسیک و راحتی خارج نمی شوند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که این دسته بندی یک دسته بندی سراسری و جهانی محسوب می شود و این گونه دسته بندی برای سراسر ایران کاربردی ندارد. در ایران انواع مبل در سه دسته مبل راحتی، مبل کلاسیک و مبل استیل (سلطنتی) طبقه بندی می شوند.

گالری مبل سید کاشان یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع مبلمان، سرویس خواب و ناهارخوری می باشد. مبل سید با تولید بهترین مبلمان راحتی، کلاسیک و استیل و فروش آن به صورت نقدی و اقساطی همراه با امکان ارسال به سراسر کشور سعی در حفظ زیبایی منازل هر ایرانی و آسودگی و تامین رفاه حال هموطنان عزیزمان دارد. در صورتی که می خواهید از نحوه امکان خرید اقساطی مبل سید مطلع شوید می توانید با مراجعه و مطالعه فروش اقساطی مبلمان از شرایط ویژه خرید اقساطی ما آگاهی پیدا کنید.

مبل راحتی منچستر مبل هفت نفره
مبل منچستر

انواع مبلمان راحتی:

مبل های راحتی دارای انواع مختلفی می باشند که دارای ویژگی های مختلفی هستند که در ادامه هریک را به طور خلاصه بیان می کنیم.

از معروف ترین انواع مبل راحتی می توان به مبل هایL  شکل، کاناپه، لاوست و مبل های تختخواب شو نام برد.

معروف ترین مبل راحتی جهان کاناپه:

کاناپه را به جرات می توان معروف ترین نوع مبل راحتی نامید. یکی از ویژگی های بسیار ظاهری و هویدای کاناپه ها راحتی بسیار بالای آن ها است. کاناپه ها این امکان را می دهند که شما به راحتی بر روی آن ها لم بدهید و حتی دراز بکشید. کاناپه ها به صورت تک نفره الی سه نفره قابل تهیه است.

مبل الماس هفت نفره
مبل الماس

مبل لاوست

مبل لاوست به مبل های دو نفره ی جمع و جوری که میزان فضای اشغالی آن در محیط بسیار کم است. معنی لاوست (Loveseat) یعنی دوست داشتنی علت این اسم گذاری به این خاطر است که در هنگام استفاده و نشستن افراد برای روی آن باعث نزدیکی زیادی می باشد به طوری می توان آن را تشبیه به در آغوش هم بودن نمود و به همین خاطر به این مدل مبل محل نشستن با معشوق یا همان لاوست دانست.

مبل های لاوست به راحتی جای خود را در دکوراسیون مدرن باز کرده اند، با این حال این گونه مبلمان هنوز به صورت کامل شناخته نشده است و در بین ایرانیان مرسوم نشده است. البته ممکن است افراد کمی آن را تهیه کرده باشند به خاطر این که اطلاعات کمی درباره ی مبل های راحتی لاوست و کاربرد آن داشته اند.

محل قرارگیری این گونه مبل بسته به نظر خریدار آن دارد البته که به طور معمول محل قرارگیری آن روبروی تلویزیون خواهد بود زیرا همان طور که از اسمش هم پیداست قرار است که لحظات رومانتیکی را برای زوج های جوان به وجود بیاورد..

مبل های تخت شو:

این گونه مبلمان که بین ایرانیان نیز از استقبال خوبی برخوردار شده است؛ یکی از بهترین گزینه ها برای منازل افراد مجرد و یا دانشجویان است. یکی دیگر از کاربردهای مبل ها تخت شو یا فوتون برای اتاق های استراحت یا همان رست ادارات خواهد بود. این گونه مبل ها در حالت نرمال و عادی برای افراد یک کاناپه لذت بخش و راحت محسوب شود و هیچ شباهتی به یک تخت خواب نداشته باشد ولی با چند حرکت ساده به یکی از نرم ترین و راحت ترین وسیله برای خواب مبدل گردد.

مبل راحتی
مبل فوتون مارال

این گونه مبلمان در طبقه بندی در قسمت مبلمان اقتصادی جای می گیرند، علت آن هم واضح است زیرا برای کم کردن هزینه خانواده های تک نفره طراحی شده است چون علاوه بر کارایی و کاربردی بودن آن، فضای کمتری به نسبت تهیه یک تخت خواب و یک کاناپه ی جدا اشغال می کند.

در صورتی که شما قصد دارید یکی از مدل های دسته بندی فوتون را تهیه نمائید، پیشنهاد می شود با در نظر گرفتن دکوراسیون ذهنی خود در آینده یک مبل راحتی فوتون را تهیه نمائید. جهت خرید مبل های مکانیزه تخت شو می توانید با طرح فروش اقساطی مبل تخت شو  می توانید تمام مبلمان تخت شو گالری سید را مشاهده و به صورت قسطی خریداری کنید.

مبل راحتی L :

یکی دیگر از انواع مبلمان راحتی مبل های L شکل است که در چند سال اخیر مورد توجه همگان چه در زمینه تولید و چه تقاضای عمومی قرار گرفته است و شاهد رشد چشمگیر آن بوده ایم. این دسته از مبلمان راحتی که ظاهری بسیار شباهت به حرف L در زبان انگلیسی را دارد به این نام L شکل (L Shape) مشهور شده است.

این دسته از مبلمان با توجه به نوع ساختاری نیاز به فضای مناسبی دارند و برای نمایش زیبایی خود نیاز به قرار گیری در محل مناسب است تا زیبایی را به منازل اعطا کند.

در تعیین محل قرارگیری مبل های ال شکل باید به گوشه های اتاق نشیمن و یا زوایای اتاق ها اشاره کرد، این محل ها اصلی ترین محل برای قرارگیری آن می باشند. البته شما می توانید آن را در هر کجا از منزل مطابق نظر خود قرار بدهید در صورتی که شکل ساختاری آن یعنی L را حفظ کنید. یکی از محل های قراری گیری این گونه مبل رو به روی تلویزیون است.

یکی از ویژگی های این دسته از مبلمان این است که برای تولید کننده و خریدار امکان تغییر پذیری بسیار بالای آن می باشد. مبل های L به خاطر رشد چشمگیر در خریداری و تهیه این امکان را فراهم آورده است که صورت ترکیبی با مبل های دیگر نظیر مبلمان فوتون تولید بشود. در بعضی از موارد امکان حذف قسمت L شکل داده شده است که همین امر باعث فروش بیشتر این مبل ها شده است.

یکی از انواع این مبل مبل هایی شبیه به حرف U در زبان انگلیسی است که تمام ویژگی های مبل L را دارد ولی از لحاظ ظاهری این امکان را فراهم می آورد که علاوه بر حفظ ظاهری حرف L به شما این امکان را بدهد که شما آن را به شکل حرف U نیز بچنید.

مبل چستر یا چسترفیلد پرفروش ترین مبل راحتی تاریخ

یکی دیگر انواع مبلمان راحتی، چستر یا چستر فیلد می باشند که علاوه بر راحتی، شیک و خاص بودن بالایی دارد. این دسته از مبلمان از لحاظ ظاهری با دکمه لمسه کاری شده است و بسیار مناسب افرادی است که قصد دارند در کنار یک مبل راحتی مبلی مجلل نیز داشته باشند.

مبل چستر یونانی
مبل چستر یونانی

یکی از مزیت های این دسته بندی از مبلمان راحتی به نسبت دیگران خود استفاده از پارچه هایی با تراکم و ضخامت بالا می باشد که به حفظ بیشتر و کیفیت این مبل کمک شایانی می کنند. جهت آشنایی بیشتر با این مبل می توانید به مقالات مبل چستر چیست و تاریخچه مبل چستر مراجعه کنید. همچنین اگر قصد خرید این مبل را دارید می توانید مبلمان چستر گالری مبل سید را در طرح فروش اقساطی مبل جستر مشاهده کنید.

دکوراسیون مناسب مبل های راحتی

استفاده ی معمول مبل های راحتی در طراحی دکوراسیون منازل به سبک های مدرن است. این سخن به این معنا نخواهد بود که از مبل های راحتی برای خانه هایی که دکوراسیون آن به سبک کلاسیک طراحی شده است استفاده نمی شود.

اگر شما دکوراسیون منزل خود را به سبک کلاسیک یا سنتی طراحی نموده اید، پیشنهاد می کنیم که از مبلمان راحتی کلاسیک استفاده کنید زیرا این دسته از مبلمان راحتی ساختار و طرح چهارچوب آن اشکال خالص هندسی و مکعبی نیستند، استفاده نمائید. در طراحی دکوراسیون این منازل بهتر است که از مبلمان راحتی کلاسیک که دارای دسته های گرد یا منحنی دارند استفاده شود.

در مقابل در طراحی دکوراسیون منازل که به سبک مدرن طراحی شده است، مبل های راحتی متداول که هندسی و ساده تر هستند استفاده شود. یکی دیگر از روش های طراحی دکوراسیون این گونه منازل استفاده مبلمان راحتی فانتزی که داری اشکال فانتزی و غیر هندسی با رنگ های متنوع و عجیب است که علاوه بر چشم نوازی یک مبل فانتزی و مدرن محسوب می شوند.

یکی از ویژگی هایی مبلمان راحتی تنوع زیاد آن ها در طرح و رنگ می باشد، این ویژگی یک مزیت بزرگ برای آنان محسوب می شود زیرا می توان به راحتی پاسخگوی هر نوع سلیقه ای باشد.

مبل صدفی هشت نفره
مبل صدفی

گالری مبل سید کاشان یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع مبلمان و سرویس خواب در سراسر ایران محسوب می شود. مبل سید با توجه به این که در کنار تولید مبلمان، سرویس خواب و ناهارخوری به بهترین شکل و با حفظ زیبایی و طول عمر بالا در جهت رفاه حال تمام هموطنان عزیز امکان خرید اقساطی مبلمان را همراه با ارسال به سراسر کشور فراهم آورده است که تمام هموطنان علاوه بر تهیه بهترین محصولات دیگر هیچ نگرانی بابت پرداخت هزینه محصولات نداشته باشند. در صورتی که می خواهید از نحوه امکان خرید اقساطی مبل سید مطلع شوید می توانید با مراجعه و مطالعه فروش اقساطی مبلمان از شرایط ویژه خرید اقساطی ما آگاهی پیدا کنید.

2 دیدگاه

  • zahra گفت:

    سلام یک سوالی که پیش میاد اینکه آیا ایده ی اولیه مبل راحتی مربوط به امریکا است یا متعلق به کشور دیگری است و امریکا از این ایده سواستفاده کرده است؟ چون میدونیم امریکا کشور دزد ایده هاست

    • Mohsen گفت:

      بسیار سوال به جایی است، ایده اصلی مبل مربوط به زمان های بسیار دور است، ما استفاده و ساخت اولیه مبلمان را در دوران دیرینه سنگی و نوسنگی نیز مشاهده می نمائیم و این گونه نیست که آمریکا و یا کشور دیگری این ایده را به وجود آورده اند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تاریخچه مبلمان در دوران دیرینه سنگی و نوسنگی را مطالعه نمائید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.