چوب راش چیست و کاربرد آن در مبل

چوب راش چیست و کاربرد آن در صنعت مبلمان

شاید تا به الان این سوالات برایتان پیش آمده باشد که چوب راش چیست؟  یا چرا چوب راش یکی از پرکاربردترین چوب ها در صنعت مبلمان می باشد؟ چوب راش چه ویژگی هایی دارد که باعث می شود در صنعت مبلمان با اهمیت جلوه داده شده است؟ گالری مبل سید قصد دارد در این مقاله پاسخ به این سوالات که چوب راش چیست و کاربرد آن در صنعت مبلمان را به صورت کامل بدهد پس با ما همراه باشید.

گالری مبل سید کاشان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان مبل در ایران محسوب می شود. گالری مبل سید علاوه بر تولید مبلمان با کیفیت و با صرفه همواره تلاش کرده است که برای هموطنان شرایط بسیار عالی برای خرید مبل فراهم نمائید، یکی از اقدامات گالری مبل سید برای رفاه هموطنان عزیز امکان خرید قسطی مبل بدون سود و کارمزد با امکان ارسال آن به سراسر کشور است. شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر از نحوه ی خرید قسطی مبل به صفحه ی فروش اقساطی مراجعه نمائید.

فروش اقساطی مبل کلاسیک نقشینه
مبل کلاسیک نقشینه نقره کوب ساخته شده با چوب راش

در حالت کلی تمام چوب ها در دو دسته ی چوب های درختانی با برگان سوزنی و چوب درختان پهن برگ تقسیم می شوند. چوب راش جزو دسته چوب های تولید از درختان پهن برگ محسوب می شود. ویژگی ها و استحکام این دو دسته باهم بسیار متفاوت هستند به این صورت هرچه در درختان پهن برگ دایره های سالیانه درخت بزرگ تر باشد چوب دارای وزن بالاتر و سنگین تر می باشد ولی این روند در چوب های درختان سوزنی معکوس است.

چوب راش چیست؟

درخت راش یک نوع درخت پهن برگ است که در جنگل های شمالی ایران مخصوصا در شهرهایی مانند آستارا و نور دیده می شود که برای ساختن منازل و ساختمان های روستایی پرکاربرد است. ویژگی اصلی این چوب استحکام بالا و قابلیت نگهداری بسیار بالایی آن می باشد. یکی دیگر از ویژگی های اصلی این مبلمان رنگ پذیری عالی آن می باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم ما یکی از بهترین چوب ها را در صنعت مبلمان نام ببریم قطعا چوب راش یکی از اصلی ترین اسم هایی خواهد بود که نام خواهیم برد.

چوب راش چیست و کاربرد آن در صنعت مبلمان

از ویژگی های چوب راش می توان به مواردی زیر اشاره کرد:

  • دوام و استحکام
  • انعطاف پذیری
  • مقاومت در برابر ضربه
  • صرفه اقتصادی

موارد نام برده شده از ویژگی های مهم چوب راش می باشد پس در ادامه ما هر یک را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

مبل کاجی از گالری مبل سید همراه با فروش اقساطی
مبل کلاسیک کاجی طلاکوب با چوب راش

دوام و استحکام چوب راش:

ما چوب راش را در یک دسته ی دیگر هم می توانیم دسته بندی کنیم و آن دسته چوب های سخت پوش می باشد. سخت پوش بودن چوب راش یک ویژگی است که به خاطر مقاومت بیشتر آن در برابر فشار، خرد شدن و جوش خوردن از خود در مقایسه با سایر چوب های دیگر می باشد که این ویژگی عامل ماندگاری این چوب می باشد.

 دوام و استحکام بالای چوب راش آن را به یکی از اصلی ترین چوب در ساخت مبلمان چستر و کلاسیک تبدیل کرده است.

انعطاف پذیری چوب راش:

مهم ترین ویژگی چوب راش بعد از دوام و استحکام بالای آن انعطاف پذیری آن است و همین خاطر این چوب در ساخت مبلمان راحتی، کلاسیک و سلطنتی(استیل) کاربرد بسیار ویژه ای دارد و برای صنعت مبلمان یک گزینه ی عالی برای تولید انواع اقسام مبل می باشد. این انعطاف پذیری چوب راش باعث شده است در مبلمان کلاسیک که نیاز به قوس است بسیار عالی شکل بپذیر و جلوه ای خاص به مبل ببخشد.

مبل کلاسیک کتیبه
مبل کلاسیک کتیبه

مقام در برابر ضربه:

بافت یکنواخت در چوب راش یکی دیگر از ویژگی های این چوب است که باعث می شود این چوب به راحتی مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار از خود نشان دهد. همچنین چوب این چوب در برابر وزن و فشار تحمل بالایی دارد یکی از بهترین چوب ها در ساخت مبلمان چستر می باشد، زیرا این چوب هم قابلیت حفظ لمسه کاری را در بلند مدت در خود حفظ می کند.

صرفه اقتصادی چوب راش:

یکی از مهم ترین موارد خرید یک مبل خوب هزینه تعمیر و نگهداری پائین آن می باشد و هزینه خرید آن می باشد پس اگر شما یک مبل ارزان قیمت را تهیه کنید که احتیاج به تعمیر آن در زمان کوتاه باشد بسیار از لحاظ اقتصادی به صرفه نمی باشد. یکی از اصلی ترین هزینه های تعمیرات مبل هزینه تعمیر چوب به کار گرفته شده در آن می باشد.

چوب راش علاوه بر دوام و استحکام بالایی که دارد احتیاج به تعمیرات را در بلند مدت به صفر می رساند اما اگر در صورت عدم نگهداری درست از مبل ساخته شده با چوب راش، شما با پرداخت هزینه ی نسبتا پائین مبل خود را تعمیر نمائید.

از طرفی چوب راش به نسبت چوب های گردو و … که مهم ترین چوب های سخت محسوب می شوند کم هزینه تر می باشد و همین باعث شده است چوب راش یکی از به صرفه ترین چوب در بین سخت چوب ها بشود.

مبل کلاسیک خاطره
مبل کلاسیک خاطره

سخن پایانی:

چوب راش یکی از اصلی ترین چوب در صنعت مبلمان محسوب می شود. این چوب دارای استحکام بسیار بالا می باشد و یکی از به صرفه ترین چوب ها از لحاظ اقتصادی محسوب می شود. این چوب علاوه بر استحکام بالایی که دارد دارای انعطاف بالایی می باشد که باعث می شود در مبلمان کلاسیک به صورت تکه های بزرگ به کار رود که علاوه بر شکل بسیار زیبایی که خلق می کند باعث تولید مبلمان مستحکم می شود.

گالری مبل سید کاشان با توجه به این موارد سعی کرده است که جنس چوب به کار گرفته شده در مبلمان خود را بیشتر از چوب راش استفاده کند تا برای مردم عزیز ایران مبل با کیفیت تولید نماید؛ همچنین گالری مبل سید کاشان برای رفاه حال هموطنان عزیز شروع به فروش قسطی مبل بدون سود و کارمزد و بدون نیاز به ضامن را در اقساط بلندمدت به وجود آورده است.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.