مراحل تولید ناهارخوری

فروش اقساطی ناهارخوری الماس

ناهارخوری یکی از پرفروش ترین محصولات در صنعت مبلمان محسوب می شود و همچنین امروزه در سراسر دنیا و ایران جزو وسایل ضروری هر منزلی محسوب می شود. به همین خاطر برای بسیار از افراد این سوال پیش آمده باشد که مراحل تولید ناهارخوری ها چگونه است؟ یا این که یک ناهارخوری چگونه تولید می شود و در طول تولید چه روندی را طی کرده است تا به نمایش گذاشته است؟ اگر در پی یافتن از این دسته سوالات در مورد روند و مراحل تولید یک ناهارخوری دارید بهتر است با گالری مبل سید همراه باشید تا در ادامه به صورت جامع و کامل توضیح دهیم یک ناهارخوری چه مراحلی را در حین تولید می گذارند تا به گالری برای فروش عمومی می رسد.

گالری مبلمان سید کاشان یکی از تولیدکنندگان مطرح در صنعت مبلمان در ایران محسوب می شود. گالری مبل سید با توجه به حجم بالای تولید انواع مبل های راحتی، کلاسیک و استیل، سرویس خواب و … این فرصت را برای ایرانیان عزیز فراهم آورده است که بتوانند مبلمان مد نظر خود را با قیمت پائین تر از هر گالری دیگری در ایران تهیه نمایند، علاوه بر این با طرح فروش اقساطی مبلمان و سرویس خواب سعی کرده است هر محصول خود را بدون سود و کارمزد تهیه نمائید.

روند تولید ناهارخوری

قبل از این که بخواهیم توضیح دهیم یک ناهارخوری چگونه تولید می شود بهتر است اول مراحل تولید ناهارخوری را بر شماریم تا بدانید در ادامه قرار است چه مواردی توضیح داده شود، این موارد عبارتند از:

  • ایجاد نقشه ی ناهارخوری
  • برش کاری
  • منبت کاری
  • عایق کاری و رنگکاری
  • فوم کاری و پارچه کشی
  • لمسه دوزی ( جهت صندلی های چستر ناهارخوری)
  • شیشه بری

حال که تمام موارد را بر شمردیم در ادامه به صورت جامع روند تولید ناهارخوری را توضیح می دهیم پس همراه ما باشید.

ناهارخوری
ناهارخوری صدفی

 

ایجاد نقشه ی ناهارخوری

قبل از تولید هر ناهارخوری لازمه ی آن نقشه ی طراحی شده آن وجود دارد که توسط نجاران و تیم تولید به وجود می آید. در نقشه ی اندازه های دقیق هر قسمت از یک میز و صندلی ناهارخوری ثبت شده است. پس از تولید نقشه ی اولیه یک ناهارخوری باید بررسی های لازم انجام شود که در طراحی آن باید از کدام چوب استفاده شود. نقشه نه تنها شامل ابعاد و اندازه بلکه طراحی های دیگر نظیر طرح منبت کاری ها، لمسه دوزی ها در صورت نیز و حتی اگر نیاز است در میز ناهارخوری از شیشه استفاده شود نیز ذکر شود. پس از این که نقشه ناهارخوری تولید شد از آن پس سایر ناهارخوری ها بر اساس این نقشه تولید می شوند.

برشکاری چوب اولین اقدام عملی در تولید یک ناهارخوری

اولین اقدام عملی در تولید یک ناهارخوری، برشکاری است. برشکاری شامل برش قطعات چوب، فلز و سایر متریال های لازم است. در برشکاری ما مطابق نقشه شروع به برش های لازم متریال می کنیم. در این مرحله اندازه ها گرفته و با دستگاه ها برش داده می شود. البته برش های ظریف و حساس حتما به وسیله ی دست و با دقت و ظرافت انجام می شود که به میز یا صندلی ناهارخوری هیچ گونه آسیبی وارد نشود. این برش ها در جهت این است که اگر برش با دستگاه انجام شود ممکن است در چوب یا فلز ترک های ریزی ایجاد شود که در بلند مدت عمر و دوام آن کاهش می یابد.

منبت کاری ناهارخوری یعنی ظرافت و زیبایی

مهم ترین و حساس ترین بخش از تولید بک ناهارخوری بخش منبت کاری است. منبت کاری می تواند به دو صورت دستی و دستگاهی با برش انجام شود. منبت کاری با دستگاه یک کار بسیار سریع است و این عمل علاوه بر این که زیبایی کار دست را ندارد احتمال آسیب دیدگی را بسیار افزایش می دهد. در روش منبت کاری با دست علاوه بر این که زیبایی و دقت در تولید افزایش می یابد؛ امکان ایجاد طرح ها برای نجاران راحت تر است.

ناهارخوری الماس
ناهارخوری الماس

عایق کاری و رنگکاری

بعد از منبت کاری به بخش مهم دیگری یعنی عایق کاری و رنگکاری می رسیم. در این مرحله ما جهت استحکام رنگ و عایق بودن از حرارت مرحله ی اول از رنگ های عایق استفاده می کنیم زیرا ناهارخوری به نسبت سایر مبلمان امکان برقراری با رطوبت را بیشتر دارد پس مهم است که بهتر از هر کدام از مبلمان عایق کاری شود. پس از طی مرحله ی عایق کاری نوبت به رنگکاری است. در رنگکاری با دقت تمام چوب و فلزات و متریال اصلی رنگکاری می شود تا علاوه بر جلوه ی زیبا بار دیگر به خاطر وجود رنگ در برابر رطوبت عایق شود.

فوم کاری و پارچه کشی

آخرین مرحله از تولید یک ناهارخوری ساده مرحله فوم کاری و پارچه کشی است در این مرحله صندلی ها با فوم های سرد، گرم، ویژه و یا سایر فوم های مبلی پر می شود و پس از آن با پارچه های نظیر پارچه مخمل، هانزو و … تولید آن به اتمام می رسد. جهت آشنایی با انواع فوم مبلمان و پارچه ی مبلی به مقالات گالری مبل سید در مورد انواع فوم مبل و انواع پارچه مبلی مطالعه نمائید.

لمسه دوزی و شیشه بری مراحل اضافی تولید ناهارخوری

اگر یک ناهارخوری بسیار جذاب را تهیه نمائید، ممکن به این موارد برخورد کنید که در تولید آن از صندلی های چستر استفاده شده و صندلی های ناهارخوری لمسه دوزی شده اند یا مورد دیگری که شاید به آن برخورد کنید این است که در تولید میز ناهارخوری از شیشه برای جذابیت بیشتر استفاده شده است. مواردی این چنینی جزو تولید ناهارخوری های جذاب است که به عنوان آخرین اقدام صورت می گیرد پس از طی این مرحله ناهارخوری کاملا آمده است و قابل نمایش در گالری برای فروش است. شما می توانید انواع ناهارخوری گالری مبل سید را به صورت اقساطی تهیه کنید جهت خرید قسطی ناهارخوری می توانید در فروش اقساطی ناهارخوری انواع ناهاخوری های فوق العاده این گالری را مشاهده نمائید.

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.