چوب روس چیست؟

چوب روس چیست

شاید تا به الان برایتان پیش آمده است که هنگامی که قصد خرید مبلی را داشته اید یکی از ویژگی های این مبل چوب روس بوده است و برایتان این سوال پیش آمده باشد که چوب روس چیست؟ چه ویژگی هایی دارد و آیا خرید مبل با این چوب خوب است یا خیر؟ گالری مبل سید کاشان در ادامه سعی در پاسخ به سوال چوب روس چیست و چه ویژگی هایی دارد و چرا این چوب در مبلمان استفاده می شود می پردازیم.

گالری مبل سید کاشان یکی از برترین تولید کنندگان مبل در سراسر کشور محسوب می شود، این گالری با تولید مبلمان درجه یک در ایران دارای شهرت می باشد و همچین این گالری با فروش قسطی مبل بدون سود و کارمزد و بدون نیاز به ضامن سعی در این دارد که برای تمام هموطنان عزیز شرایط خریداری آسانتری داشته باشد تا بدون دغدغه مالی هر هموطن مبل مد نظر خود را تهیه نماید.

چوب روس چیست

چوب روس چیست؟

در طبیعت ما انواع و اقسام درختان را مشاهده می کنیم، چوب هر درخت دارای ویژگی های متفاوت می باشد. در داخل کشور ما چوب های مختلفی وجود دارد ولی تمام چوب ها در داخل ایران وجود ندارد و بعضی از آن ها از خارج وارد می شود. چوب روس هم جزو این جمله چوب های وارداتی قرار می گیرد.

همان طور که قبلا گفته شد چوب روس یکی از چوب های وارداتی در کشور است و اسم این چوب به خاطر کشور صادر کننده ی آن یعنی روسیه می باشد. جزو ویژگی اصلی این چوب رنگ سفید آن می باشد. چوب روس در صنعت بسیار پرکاربرد است، از این چوب نه فقط در ساخت مبلمان بلکه در ساخت انواع دکور، نما، کابینی و … استفاده می شود. گالری مبل سید قبلا در مورد انواع چوب مورد استفاده در مبلمان در مقاله انواع چوب مورد استفاده در مبلمان صحبت نموده است، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از ادامه با انواع دیگر چوب ها در این صنعت آشنا گردید.

چوب روس دارای ویژگی های متفاوتی می باشد یکی از این ویژگی های این چوب این است که موریانه ها تمایلی به خوردن این چوب ندارند و این ویژگی در مورد مبلمان داخل ایران بیشتر صادق است. موریانه هایی که در ایران زندگی می کنند به خاطر روند تکاملی خود در طی مدت دیگر توانایی بلع و هضم چوب های غیر ایرانی را از دست داده اند و به چوب های ایرانی خو گرفته اند به همین خاطر موریانه کمتر به سراغ خوردن چوب های روس می روند و این اتفاق باعث طول عمر بسیار زیاد آن ها می شود.

مبل صدفی هشت نفره
مبل صدفی محصولی از گالری مبل سید

از دیگر ویژگی های این چوب می توان موارد زیر را نام برد:

  • وزن سبک
  • استحکام بالا
  • میخ خوری بالا
  • قیمت مناسب
  • یکنواختی و منظم بودن الیاف
  • رنگ پذیری بالا
  • و …

در ادامه ما سعی در این خواهیم داشت تا هریک از این ویژگی ها را به صورت خلاصه توضیح دهیم تا بیشتر با این چوب آشنا شوید.

وزن سبک:

چوب روس یکی از چوب هایی است که در حالت کلی وزن نسبتا سبکی به نسبت چوب های هم رده ای خود دارا است، چوب روس بر خلاف چوب هایی چون چوب درخت گردو که یک چوب چگال در صنعت محسوب می شود یک چوب نسبتا سبک است. این ویژگی یک مزیت برای این چوب محسوب می شود زیرا حمل و نقل آن آسان می شود همچنین در هنگام نظافت منزل به راحتی می توان مبلمان ساخته شده با آن را جا به جا نمود.

مبل چستر فرانسوی ایفل
مبل چستر فرانسوی ایفل محصولی از گالری مبل سید

استحکام بالا چوب روس:

چوب روس یکی از چوب های است که دارای استحکام بسیار بالا می باشد به همین خاطر از آن حتی در ساخت تمام وسایل منازل و حتی این چوب را می توان در اسکلت ساختمان ها به کار گرفت.

این چوب به خاطر این ویژگی یکی از چوب های پر توجه از نگاه نجاران می باشد و نجاران از این چوب در ساخت بیشتر وسایل چوبی استفاده می کنند زیرا علاوه بر استحکام همانطور که گفته شده در برابر خوردگی های موریانه ها نیز مقاوم است.

میخ خواری بالا چوب روس:

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های چوب روس این است که می توان قطعات این چوب را بسیار راحت با میخ به یک دیگر متصل کرد که این ویژگی باعث می شود در مبلمان مخصوصا مبلمان چستر کاربرد زیادی داشته باشد و این چوب برای دیگر مبلمان راحتی که طرح های مختلف در آن زیاد است می توان به کار گرفت.

مبل راحتی آدرینا
مبل چستر آدرینا محصولی از گالری مبل سید

صرفه اقتصادی چوب روس:

چوب روس هم همانند چوب راش که قبلا در مقاله چوب راش نام بردیم یکی از چوب هایی است که بسیار با صرفه در بین چوب ها محسوب می شود این چوب علاوه بر هزینه ی نگهداری و تعمیر پائین در مبلمان به خاطر ویژگی های دیگری خود یکی از بهترین چوب ها در صنعت مبلمان محسوب می شود.

سخن پایانی:

چوب روس یک چوب وارداتی به ایران محسوب می شود و دارای رنگ سفید و با قابلیت رنگ پذیری بسیار بالا می باشد. چوب روس به خاطر ویژگی هایی استحکام و دوام و یکنواختی الیاف به یکی از مهم ترین چوب ها در صنعت مبلمان تبدیل شده است. از چوب روس برای مبلمان چستر و راحتی و حتی گاها مبلمان کلاسیک استفاده می شود.

گالری مبل سید کاشان در جهت رفاه حال هموطنان عزیز شروع به تولید مبلمان خود با بهترین چوب های در صنعت مبلمان کرده است و با این حال این گالری شروع به فروش قسطی مبل بدون سود و کارمزد و بدون نیاز به ضامن را در اقساط بلند مدت کرده است.

مبل راحتی منچستر مبل هفت نفره
مبل چستر منچستر محصولی از گالری مبل سید

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.